Cuma, Eylül 08, 2006

Halamın Taş..kları olsa, amca derdim....

Aklıma birden takılı verdi, hayatımızda ne kadar çok geçmişe kahrediyor, keşke yapmasaydı(m)n diyoruz..

Hayatımızda hep böyle keşkelere yer vermişiz, geriye boşluk kalmamış hep içiçe yaşıyoruz. 'Ah be kızanım! Yapmayaydın keşke bunu bak o zaman ne güller gülistan olurdu.' diyoruz... Ama farkında mıyız? (Kesinlikle evet de yemiyor muhtemelen) oldu, bitti, bittiiiii! Arka sayfaya lütfen! Ya da başka bir deyişle sıradakiii!
Ama atalarımız iyi demiş, güzel demiş, her zamanki gibi tam gelmiş, taşmamış, hatta bir nevi 'cuk' diye oturmuş. İşte aklıma son günlerde fazlasıyla takılan 'Halamın t.şş.kl.rı olsa amca derdim' muhabbetlerinden örnekler:

Spormen köşe yazarlarımızın özellikle son günlerde baş tacı ettiği durumlar var mesela; 'Fener'de Alex olmayaydı, görürdüm ben.'( Ama amcamların farkında olup da kabullenemedikleri şey ayrı sanki).

'Eğer A Milli futbol takımımız ilk beş dakikada iki gol bulamasaydı halimiz nic' olurdu' (Vah, vah, vah, e buldu ama..)

Sonra sıkı 'İddaa' cıların derdi var, 'Abi Real son dakkada o golü yemeyeydi varya milyarder olmuştum şimdi ben' (de me be!..)

Ben mi dinazorum yoksa, insanlık mı yanlış anlıyor hayatı. Kardeşim olmuş bitmiş olaylara neden bu kadar kafayı takar olduk biz!

Bak, kıraathane müdavimlerinden sıkı oyuncular vardır her batak oyunu sonrası durumlarını tartışan, 'Ulan be senin eline o papazı kim verdi, aah ah, yoksa 7 alıp çıkacaktım, sen de batardın be iyi mi....'

Ama aslında sakin olmak, katı duruşumuzu değiştirmemek gerekir, atalarımız görmeseymiş her durumda bu tür pozisyonlar üretebiliyor olan insanlığı, böyle bir sözü yaymak gibi bir edepsizlik yaparlar mıydı? Haşa, sümme haşa!

Sanal dünyanın en hızlı, en cesur cengaverleri vardır hani şu meşhûr Counter Strike oynayan, 'Ya, crato (nick hesabı), niye abi flashbang atıyosun koridora, bak atmasaydın, herkesi alacaktım.. (takribi 12,5 yaşındaki cesur arkadaşımız herkesi öldürecekmiş, ama attım ve öldün!)

Abilerim, ablalarım yahu yeter arkadaşlarım, nedir bu hayatımızdan ümidimizi kesmiş olarak keşkeli geniş zamanda yaşıyor olma durumlarımız, Allah aşkına biri bana izah etsin....

Hayalperestler vardır hani, sürekli birşeyler bulurlar (para falan yani), çantaların içinde, kimseciklerin olmadığı dar ve karanlık sokaklarda. Hatta ve hatta o buldukları şeyle (para) dükkanlar evler alır kiraya verir hanlar hamamlar tutar sonra da kiracı ya kirayı geç yatırır ya da hiç yatırmazsa diye düşünürler...

Az daha unutuyordum yarışmakolikler, Semranımcılar vardır hani, ya Atta böyle demeseydi şu kıza keşke, böyle olmazdı bak gördün mü ne olacak şimdi bu gençlerin hali! (A-ha! Hem duyarlı görünüp, içli davranan hem de ikinci bir vecize, dilimin varıp da diyemediği özlü söze daha konu olan insanlarımız...)

Örnekler bi' dünya, her tarafta, sağda ve solda, hatta ben ve de sen, siz, biz onlar!.. (Gönderin gönderin, bildiğiniz ve illa da söylemek istediğiniz örneklerinize e-posta adresime beklerim.Nokta. Nihayet)

0 Eleştiri: